fbpx

Michael’s Last Goodbye Tijdens Big Rivers

jun 28, 2018

Michael De Jong overleed op 10 maart 2018. Michael is een blueslegende, opgenomen in de Dutch Blues Hall of Fame en een trotse Dordtenaar. Om Michael te eren besteedt Big Rivers aandacht aan zijn muziek zaterdag 14 juli op het Vergulde Lampet, Fles & Mes Stage House of Blues, door middel van een ode gespeeld door de Samball DJ’s en een toespraak aan het begin van het dagprogramma.

Tegen een jonge Michael De Jong zei Jimmy Reed ooit:
“It ain’t how you sing the song, boy..It’s how you live your live.
And if you ain’t live the life you can’t sing the song.”

Het gevolg was een zeer bewogen leven. Totdat hij in de jaren negentig van de vorige eeuw in Dordrecht belandde. Hij kickte af en richtte al zijn energie op zijn muziek. Alsof de duivel hem op de hielen zat. Michael heeft negentien CD’s op zijn naam staan die allen goed beoordeeld werden door de pers. Een groot gedeelte van deze CD’s zijn gratis te downloaden op zijn website www.michaeldejong.com.

Tot enkele dagen voor zijn dood werkte Michael aan een nieuwe CD. De laatste opnames waren 1 dag voor zijn 73ste verjaardag op 21 januari 2018. In februari kwam de demo van de studio en keuzes werden gemaakt. De laatste dagen voor zijn dood was hij bezig met de correcties van zijn teksten, zijn laatste persoonlijke taak. Zijn werk was gedaan.

In 2017 had Michael een nieuw idee voor een CD. Teksten werden geschreven en oude teksten werden herschreven. Contacten werden gelegd met oude vrienden. Herinneringen van lang geleden, oude songs.

De eerste opnamesessie was op 9 april. Zijn commentaar: ”The recording is different… really laid back… I like it… calm.” Een song werd naar Berlijn gestuurd en een song naar Amerika. Hij had het allemaal al in zijn hoofd. Hij hoorde de instrumenten.

In juli stond de titel vast: Reclusion.

In september volgde de tweede sessie. Michael vond het weer een “relaxing session”. Op dat moment gaf hij aan dat de opnames voor de CD klaar waren. Songs werden weer rondgestuurd naar oude vrienden. De songs bestond uit een mix van nieuw materiaal en covers. Er was rust over de opname, maar het project moest op 31 december af zijn. Dat was belangrijk voor Michael.

Songs werden besproken, plannen veranderden en soms kwamen verwachtingen niet uit. Er volgde een laatste sessie in januari. Een eerdere opname werd vervangen. Songs vielen af en werden toegevoegd. Eén van de afvallers was de cover “Hurt”. Een prachtige opname en zoals altijd bij Michael vol emotie. De song paste niet in zijn verhaal omdat hij te bekend zou zijn en daardoor te veel de aandacht zou trekken.

Michael overleed op 10 maart 2018. Hij liet een boek na met instructies, teksten en commentaren. De mensen die de laatste jaren aan zijn CD’s werkten moesten nu het project afmaken. Op dit moment wordt daar hard aan gewerkt. Op Big Rivers in zijn hometown Dordrecht wordt de CD op zaterdag 14 juli 2018 voor het eerst gepresenteerd bij het Vergulde Lampet, Fles & Mes Stage House of Blues.

Van twee outtakes (Slow and Easy en Hurt) wordt in beperkte oplage een single gemaakt. Via Big Rivers worden de eerste honderd singles gratis weggegeven. Hiervoor kan je een mail sturen naar michaeldejong@bigrivers.nl met je volledige naam, emailadres en woonplaats, zodat je de single op kunt halen bij de stand voor Michael op zaterdagmiddag 14 juli 2018.

Michael’s verhaal gaat over tijd, herinnering en afscheid. Ondanks dat hij alweer nieuwe plannen had, voelde hij misschien dat dit zijn laatste CD zou zijn. Luister zelf naar zijn verhaal.

High Reach

  • Bedrijfslogo op de Big Rivers website
  • Bedrijfslogo in de Festivalkrant, verspreiding 125.000 stuks en breed digitaal gelezen.
  • Bedrijfslogo 4 festival terrein banners
  • Dranktegoed van € 200,-- te besteden op het festivalterrein
  • 5 tickets voor 1 van de shows podium Korte Kalkhaven + toegang tot de Vip-lounge, incl. drankjes en hapjes
  • Toegang openingsborrel en diner voor sponsoren en relaties voor 2 personen

Prijs € 10.000,=

Fine Reach

  • Bedrijfslogo op de Big Rivers website
  • Bedrijfslogo in de Festivalkrant, verspreiding 125.000 stuks en breed digitaal gelezen.
  • Bedrijfslogo op 4 festival terrein banners
  • 2 tickets voor toegang tot de Vip-lounge, incl. drankjes en drankjes OF dranktegoed van € 150,-- te besteden op het festivalterrein
  • Toegang openingsborrel en diner voor sponsoren en relaties voor 2 personen

Prijs € 1.500,=

Super High Reach

  • Naamgever podium 
  • Bedrijfslogo op de Big Rivers website
  • Bedrijfslogo in de Festivalkrant, verspreiding 125.000 stuks en breed digitaal gelezen.
  • Bedrijfslogo op de programmabanner bij elk podium
  • Bedrijfslogo 4 festival terrein banners
  • Redactioneel artikel in de festivalkrant, verspreiding 125.000 stuks en breed digitaal gelezen.
  • Dranktegoed van € 1500,-- te besteden op het festivalterrein
  • 12 tickets voor  toegang tot de Vip-lounge, incl. drankjes en hapjes
  • Toegang openingsborrel en diner voor sponsoren en relaties voor 6 personen

Prijs € 15.000,=

Good Reach

  • Bedrijfslogo op de Big Rivers website
  • Bedrijfslogo in de Festivalkrant, verspreiding 125.000 stuks en breed digitaal gelezen.
  • Bedrijfslogo op de programmabanner bij elk podium
  • Bedrijfslogo 4 festival terrein banners
  • Dranktegoed van € 250,-- te besteden op het festivalterrein òf 2 tickets voor  toegang tot de Vip-lounge, incl. drankjes en hapjes
  • Toegang openingsborrel en diner voor sponsoren en relaties voor 2 personen

Prijs € 2.500,=

High Contact

  • 10.000Naamgever VIP lounge Korte Kalkhaven
  • Bedrijfslogo op de festivalposter
  • Bedrijfslogo op de Big Rivers website
  • Bedrijfslogo Festivalkrant, verspreiding 125.000 stuks en breed digitaal gelezen.
  • Bedrijfslogo op alle E-tickets programma Spuiboulevard
  • Bedrijfslogo op de programmabanners bij elk podium
  • Persbericht bij ondertekenen sponsorovereenkomst
  • Redactioneel artikel Festivalkrant
  • Bedrijfslogo op 10.000 festival hardcups
  • Bedrijfslogo op de 4 festivalterreinbanners in de stad, op de route naar het festivalterrein toe
  • 20 tickets voor elke show podium Korte Kalkhaven + toegang tot de Vip-lounge, incl. drankjes en hapjes
  • Toegang openingsborrel en diner voor sponsoren en relaties

Prijs: € 25.000,=